İş Hayatında Beden Dili

İş hayatında beden dili üç kısımda değerlendirilir: Patron, personel, müşteri.

Siz hangi roldeyseniz beden dilinizi o rolün istikametinde geliştirmelisiniz. Patronsanız, personel beden dilini kullanamazsınız, bunun istismar edilme riski vardır. Ancak empati yapılmalıdır. Bir işveren, işçisinin duygularını anlayabilmelidir; fakat davranışlarını formel hüviyete de adapte edebilmelidir. Tamamen mahalli bir yaklaşım, arabesk bir tutumdur. 2000’li yıllarda Robin Hood’luk oynamak ne personelin yararına olur, ne de işverenin… En verimli işyerleri, herkesin kendine ait işi yaptığı mekanlardır. İşveren işverenliğini, personel personelliğini, amir amirliğini bilecek, davranış ilkelerini de ona göre saptayacaktır.

İş hayatı biraz çetrefilli bir hayattır. Özellikle danışmanlık ve halkla ilişkiler departmanlarında çalışanlar her gün tıraşlarını olmalı, duşlarını almalı, kahvaltılarını sağlam yapmalı ve pozitif bir havayla evden çıkmalılar. Bazı iş kolları vardır ki, diğer iş kollarına göre daha fazla beden dili gerektirir. Satış temsilcisi, müşteri danışmanı, pazarlama danışmanı, reklam ve halkla ilişkiler en çok beden dili gerektiren iş kollarıdır. Eğitimde de beden dili elzemdir ama yukarıda sayılan mesleklerdeki kadar şart değildir. Eğitimde beden dili daha özgün daha doğaldır.

İş dünyasındaki her çalışan, mutlaka liderlerin beden dillerini incelemelidir. Her yönetici lider olamaz ama her lider yöneticidir. Bu açıdan, her yönetici dünya liderlerinin hayat öyküsünü okumak zorundadır.

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir