Markaların Beden Dili

Beden dili sadece insanlarda konuşmaz, eşyalarda da dile gelirler. Tabi bunu sağlayan yine insanlardır. Şirket imagemaker’ları birçok mal ve ürün pazarlayan orta ölçekli veya geniş ölçekli manifaktörlere, mağazalara, marketlere dizayn satarlar.

Öyle mağazalar vardır ki, içerisinden hiçbir şey alasınız gelmez. Öyle de market veya mağazalar vardır ki, her köşedeki ürün “Beni al,beni al” diye konuşur. Sebep, iyi dizayn edilmenin sağladığı avantajla ürünlere beden dili giydirilmesidir.

Eşyaların beden dili onların dizaynlarıdır. Marketlerin bir kısmında ürünler adeta dile gelir. Sadece marketler mi? Küçük çaptaki alışveriş tezgahları, pastane camekanları hep birer dizaynın ürünüdür. Albenilerinin olması nasıl dizayn edildiklerine bağlıdır. Ürüne karşı ilgi yaratma, ürünün nereye ve nasııl yerleştirildiğiyle ilgilidir. Eğer ürünün mekanik dilini konuşturursanız, müşteri o ürüne gereksinim duyar; daha net tabirle kendini o ürünü almaya zorunlu hisseder.

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir